Ondersteunt de SBA dierenasielen in de Oekraine?

Nee, de SBA ondersteunt alleen de dierenasielen die wij noemen op onze website.

Heeft de SBA een aanbeveling voor donaties aan dierendoelen in de Oekraine?

Er zijn tal van geweldige organisaties die nu in de Oekraïne actief helpen bij de verzorging, opvang en transporten van dieren.

Kijkt u bijvoorbeeld eens op de websites van:

House of Animals.

Hulp voor dieren uit Oekraïne

Haalt de SBA zelf dieren naar Nederland?

Nee. De SBA ondersteunt financieel asielen ter plaatse. Asielen die wij ondersteunen vervoeren zelfstandig wel dieren naar andere landen.

Welke asielen ondersteunt de SBA?

Klik op de link “Dierenasielen” voor het overzicht.

Kan ik een asiel aanmelden voor financiële steun?

Nee, wij nemen geen nieuwe asielen meer onder onze hoede. Lees de informatie op de website “over ons”.

Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

De nieuwsbrief verschijnt tweemaal per jaar. Aanmelden kan eenvoudig vanaf de homepage; button “aanmelden nieuwsbrief”.

Moet ik doneren wanneer ik me aanmeld voor de nieuwsbrief?

Wij zijn blij met alle donaties, dat spreekt voor zich. De aanmelding voor de nieuwsbrief verplicht niet een donatie te doen.

Is de SBA aangesloten bij een politieke partij?

Nee, de SBA heeft geen enkele binding met de politiek.

Hoe kan ik doneren?

Dat kan op 2 manieren:

1. Met een overmaking naar ons rekeningnummer. Uitleg vindt u op de pagina “Doneer”.
  2. Via Geef. Wij werken al 10 jaar samen met Geef.nl
    De kosten die zij berekenen zijn bijzonder laag. Lager dan doneren met iDeal, een Tikkie of een QR code. Ook kunt u ervoor kiezen te doneren via onze bankrekening.

Kan ik doneren met een automatische overschrijving?

Graag; dat is het aller makkelijkste manier van doneren. U kunt uw bank opdracht geven om periodiek een bedrag naar ons over te maken. Kijk voor ons rekeningnummer op de pagina “Doneer“.

Krijgt de SBA subsidie?

Wij ontvangen geen enkele subsidie. De asielen die wij financieel ondersteunen, gebeurt op basis van donaties.

Krijgen de bestuursleden een vergoeding voor hun inzet?

Nee, de bestuursleden doen het werk op vrijwillige basis. In heel incidentele gevallen wordt een onkostenvergoeding verstrekt. Bijvoorbeeld bij bezoek aan een asiel, de reiskosten ter plaatse (denk hierbij aan benzinekosten of de kosten van een tolweg). Nooit de reiskosten naar het land zelf.

Onze noodzakelijke kantoor- en reiskosten bedragen maximaal 10% van onze inkomsten. Dat is ruim onder de 25%-norm die door het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) wordt gesteld.

Heeft de SBA de ANBI status?

Ja, de SBA heeft de ANBI status. Dit betekent dat uw gift aftrekbaar is bij uw belastingaangifte. Kijk voor alle informatie hierover op de pagina “doneer“.

Waar kan ik op de website de financiële verantwoording vinden?

De financiele verantwoording vindt u op de pagina “over ons” onderaan de bladzijde.

Hoe kan ik geld inzamelen voor een asiel?

Denkt u aan:

• inzameling via Facebook; zij bieden die mogelijkheid
  • vraag geld voor een bijzondere persoonlijke gelegenheid
  • verkoop spullen die u toch al wilde wegdoen